KONSTRUKCJA ŁADOWARKI TYPU “Z”
– Zapewnia krótsze cykle robocze, doskonałe kąty zamknięcia i rozładunku łyżki oraz wysoką siłę skrawania dla zapewnienia większej wydajności pracy.
– Powrót do kopania i równoległe podnoszenie ramion jako standard zapewnia krótkie cykle robocze jak również bezpieczne i precyzyjne przewożenie ładunku na paletach.
– Ramiona ładowarkowe wykonane są z płaskich elementów co zapewnia im większą wytrzymałość jak i polepsza widoczność na bok osprzętu.
– Posiada minimalną ilość sworzni obrotu aby zminimalizować wymagania co do obsługi.
– Integralne szybkozłącze ładowarkowe powoduje brak strat siły skrawania oraz zachowanie maksymalnego udźwigu.
NAPĘD HYDROSTATYCZNY
– Wysokosprawny z regulacją prędkości firmy Rexroth tej samej co używają najwięksi konkurenci.
– Zapewnia optymalną moc przy minimalnym obciążeniu silnika i układu napędowego.
– Dwie ustawiane prędkości jazdy zapewniają doskonałe własności trakcyjne. Niska prędkość od 0 do 6km/h pozwala na precyzję sterowania podczas gdy druga od 0 do 20 km/h może być stosowana podczas przemieszczania się maszyny pomiędzy miejscami pracy.
– Napęd hydrostatyczny zapewnia też hamowanie dynamiczne w czasie kiedy pedał gazu nie jest wciśnięty.
– Standardowe osie wyposażone są w hamulce zanurzone w oleju zamontowane w piastach (tylko maszyny 411ZX).
SKRĘT MASZYNY
– Centralny sworzeń stanowi (średnica 130mm) stalowa odkuwka zapewniająca zarówno możliwość skrętu maszyny jak i wychylenia co zapewnia operatorowi większą stabilność maszyny (w porównaniu do maszyn z wahliwą tylną osią).
– Wysokowytrzymałe łożyska ślizgowe przenoszą masę maszyny podczas gdy ruch skrętny wspomagany jest przez górne i dolne stożkowe łożyska wałeczkowe.
– Mechanizm przetestowany 500000 cykli bez żadnego defektu.
PODWOZIE
– Przednia część podwozia z zamocowaną ładowarką posiada minimalne oprzewodowanie i połączenia hydrauliczne które przechodzą przez mechanizm skrętu.
– Dobrze zaprojektowany silnik i kabina przyczyniają się do osiągnięcia niezwykle niskiego poziomu hałasu we wnętrzu kabiny wynoszący 101/73db.
– Silnik zamontowany poprzecznie polepsza widoczność do tyły maszyny i zmniejsza promień wystawania maszyny poza jej szerokość podczas obrotu nadwozia.
– Wszystkie punkty obsługi technicznej są łatwo dostępne i łatwe w utrzymaniu czystości.
KABINA I ELEMENTY STEROWANIA
– Kabina spełniająca wymagania standardów ROPS i FOPS oferuje maksymalny komfort i doskonałą widoczność dookoła maszyny oraz proste sterowanie maszyną.
– Dla większego komfortu operator ma dostęp do kabiny poprzez dwoje drzwi.
– Dźwignie hydrauliczne z serwosterowaniem wraz z podłokietnikami zapewniają minimalne zmęczenie operatora podczas pracy.
– Opcjonalnie montowany na dźwigni przełącznik zmiany kierunku jazdy pozwala na szybkie i bezpieczne sterowanie maszyną.
– Oddzielny pedał hamulca i “impulsowania” polepsza kontrolę maszyny. Pedał “Impulsowania” powoduje, że układ napędowy jest impulsowo rozłączany. Pozwala to na uzyskanie niskiej prędkości jazdy przy maksymalnych obrotach silnika. Znajduje to zastosowanie w takich aplikacjach jak zamiatarki.
Specyfikacja techniczna