SILNIK
– Nowy silnik 48kW JCB Diesel by Kohler KDI 2504 TCR common rail Stage IIIB/Tier 4 FINAL z DOC (katalizator Diesel Oxidisation Catalyst), turbosprężarką i chłodnicą międzystopniową.
– Wysokie osiągi przy niskich obrotach – moment 300Nm przy 1500 obr/min
– Brak filtra cząstek stałych (DPF) zmniejsza wymogi serwisowe, wydłuża czas zdatności – gdyż nie ma potrzeby regeneracji – poprawia efektywność paliwową
– Programowalna funkcja “Auto-idle” zapewnia spadek obrotów do obrotów biegu jałowego (1100obr/min) po ustawionym czasie, jeśli nie korzystano z dźwigni sterowania (można ustawić opóźnienie od 2 to 30s).
– Ponadto w razie uniesienia lewego zespołu sterowania (“left hand control pod”), obroty biegu jałowego spadają nawet niżej, do 950rpm, zapewniając dalsze oszczędności paliwa i obniżenie poziomu hałasu.
– 2 tryby kopania “Eco i Heavy”. Domyślnie maszyna rozpoczyna pracę w trybie “eco” (czyli obroty silnika są ograniczone do 1600 obr/min); jeśli jednak potrzebne są większe obroty, można wybrać tryb „Heavy”, gdzie prędkość max. silnika wynosi 2200 obr/min.
– Silniki “JCB Diesel by Kohler” będą mieć zastosowanie w szerokim zakresie produktów grupy JCB, w tym w określonych modelach kompaktowych wózków teleskopowych, Teletruk, ładowarek typu „skid steer”, kompaktowych ładowarek gąsienicowych i urządzeń do prac ziemnych.
SYSTEM HYDRUALICZNY
– Nowa pompa o zmiennej wydajności Bosch-Rexroth 63cc, montowana na wałku wyjściowym silnika zapewnia wydajność 145 l/min
– Nowy blok zaworów z przepływem zamkniętym w położeniu neutralnym Bosch-Rexroth zapewnia lepszy podział przepływu dla płynnego, precyzyjnie sterowanego i zrównoważonego działania podczas pracy wielofunkcyjnej
– Opatentowany system przeciwciśnienia bliskiego zeru (jak w maszynach 8-mio tonowych) zwiększa oszczędność paliwa.
– Blok zaworów montowany na gumowych wspornikach, redukujących hałas i drgania.
– Łatwo dostępny blok zaworów został umieszczony pod stalową maską, otwieraną do tyłu.
– Cały system hydrauliczny jest wyposażony w najnowsze standardowe przemysłowe uszczelniacze czołowe typu o-ring (ORFS), zapewniające doskonałą szczelność.
– Wszystkie węże hydrauliczne są kodowane kolorami, co zapewnia ich szybką i łatwą identyfikację w razie przypadkowego uszkodzenia.
– Obecnie standardowo jest montowany dodatkowy obwód dużego przepływu, jedno / dwukierunkowy, zapewniający przepływ 90l/min (190 bar), sterowany kciukiem za pośrednictwem rolki elektrycznego sterowania proporcjonalnego na prawym joysticku. Jako opcję można zamówić dodatkowy obwód małego przepływu (dwukierunkowy) zapewniający przepływ 25 l/min (300 bar), sterowany kciukiem za pośrednictwem rolki elektrycznego sterowania proporcjonalnego na lewym joysticku.
– Dostępnych jest 10 programowanych trybów dużego przepływu w granicach 10-100% dostępnego przepływu hydraulicznego dla zapewnienia pełnej kompatybilności osprzętu I dokładności sterowania.
– Obecnie jest także standardowo instalowany zawór przełączania “praca jednokierunkowa / dwukierunkowa”, sterowany elektronicznie przełącznikiem w kabinie (w przeciwieństwie do starego mechanicznego zaworu przełączającego.
BEZPIECZEŃSTWO I ZABEZPIECZENIA
– Nowa pompa o zmiennej wydajności Bosch-Rexroth 74cc, montowana na wałku wyjściowym silnika zapewnia wydajność 158.4 l/min
– Nowy blok zaworów z przepływem zamkniętym w położeniu neutralnym Bosch-Rexroth zapewnia lepszy podział przepływu dla płynnego, precyzyjnie sterowanego i zrównoważonego działania podczas pracy wielofunkcyjnej
– Blok zaworów montowany na gumowych wspornikach, redukujących hałas i drgania.
– Łatwo dostępny blok zaworów został umieszczony pod boczną stalową maską, otwieraną na bok.
– Cały system hydrauliczny jest wyposażony w najnowsze standardowe przemysłowe uszczelniacze czołowe typu o-ring (ORFS)
– Złączki hydrauliczne zapewniają doskonałe parametry uszczelnień.
– Wszystkie węże hydrauliczne są kodowane kolorami, co zapewnia ich szybką i łatwą identyfikację w razie przypadkowego uszkodzenia.
– Obecnie standardowo jest montowany dodatkowy obwód dużego przepływu, jedno / dwukierunkowy, zapewniający przepływ 100l/min (190 bar), sterowany kciukiem za pośrednictwem rolki elektrycznego sterowania proporcjonalnego na prawym joysticku. Jako opcję można zamówić dodatkowy obwód małego przepływu (dwukierunkowy) zapewniający przepływ 25 l/min (300 bar), sterowany kciukiem za pośrednictwem rolki elektrycznego sterowania proporcjonalnego na lewym joysticku.
– Dostępnych jest 10 programowanych trybów dużego przepływu w granicach 0-100% dostępnego przepływu hydraulicznego dla zapewnienia pełnej kompatybilności osprzętu I dokładności sterowania.
– Obecnie jest także standardowo instalowany zawór przełączania “praca jednokierunkowa / dwukierunkowa”, sterowany elektronicznie przełącznikiem w kabinie (w przeciwieństwie do starego mechanicznego zaworu przełączającego)
STANOWISKO OPERATORA
– Nowa konstrukcja wykonana przez JCB Cab Systems
– Konstrukcja z atestami ROPS i TOPS
– Jako opcja dostępna osłona FOPS, poziom 1 i 2
– Całkowicie płaskie oszklenie (oprócz okna dachowego) minimalizuje koszty wymiany
– Przednia szyba, dzielona w proporcji 70/30, zapewnia doskonałą widoczność wykopu – dolna szyba może być schowana w lewym oknie.
– Wąskie tylne słupki kabiny poprawiają widoczność do tyłu, zwiększając ogólną widoczność o 11%
– Duża, obszerna kabina zapewnia o 6% więcej miejsca dla nóg
– Możliwość wyboru kabiny z ogrzewaniem, z klimatyzacją lub zadaszenia
– 9 ustawianych dysz wentylacyjnych i nagrzewnica o trzech prędkościach optymalnie uwalniają szyby od zamglenia i zapewniają komfort operatora
– 2 opcje osłon przedniej szyby (wersje Course i Fine)
– Duże drzwi kabiny zapewniają szybki i bezpieczny dostęp a złożone mieszczą się w przeciwwadze
– Ergonomicznie rozmieszczone przełączniki z 4 calowym specjalistycznym kolorowym ekranem LCD
– Opcja kamery wstecznej
– Standardowe proporcjonalne elektryczne sterowanie lemiesza spycharki zapewnia lepszą ergonomię oraz płynność i precyzję kontroli plantowania
– Schowki wewnątrz kabiny; półka na telefon/mp3, uchwyt do kubka, siatki na drobiazgi i pólka, ładowarka telefonu 12V
– Dobra widoczność przodu prawej gąsienicy zapewnia łatwe i bezpieczne kopanie rowów i manewrowanie
– Zdejmowana wykładzina podłogowa jest łatwa do czyszczenia
– Siedzenie i dźwignie sterowania są ustawiane niezależnie, by zapewnić najlepsze ustawienie do pracy.
– 3 rodzaje siedzenia – zawieszone mechanicznie z średniej wysokości oparciem pleców (tkanina lub winylowe) , zawieszone mechanicznie z wysokim oparciem pleców (tkanina lub winylowe) lub podgrzewane, zawieszone pneumatycznie, z wysokim oparciem pleców, pokryte tkaniną
– Boczna płyta osłonowa schodka zapewnia dodatkową ochronę lakieru nadwozia przy wchodzeniu/ opuszczaniu kabiny.
– Opcjonalne dwie pary świateł roboczych, montowanych na dachu (łącznie 4 lampy)
– Opcjonalne osłony przednich świateł roboczychOpcjonalne wewnętrzne lusterko wsteczne